NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
حَدَّثَنَا
حَجَّاجُ
بْنُ أَبِي
يَعْقُوبَ
الثَّقَفِيُّ
حَدَّثَنَا
مُعَلَّى
بْنُ مَنْصُورٍ
حَدَّثَنَا
ابْنُ
الْمُبَارَكِ
حَدَّثَنَا
مَعْمَرٌ
عَنْ
الزُّهْرِيِّ
عَنْ
عُرْوَةَ
عَنْ أُمِّ
حَبِيبَةَ
أَنَّهَا
كَانَتْ
تَحْتَ
عُبَيْدِ
اللَّهِ بْنِ
جَحْشٍ
فَمَاتَ
بِأَرْضِ
الْحَبَشَةِ
فَزَوَّجَهَا
النَّجَاشِيُّ
النَّبِيَّ
صَلَّى اللَّهُ
عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ
وَأَمْهَرَهَا
عَنْهُ
أَرْبَعَةَ
آلَافٍ
وَبَعَثَ بِهَا
إِلَى
رَسُولِ
اللَّهِ
صَلَّى
اللَّهُ عَلَيْهِ
وَسَلَّمَ مَعَ
شُرَحْبِيلَ
ابْنِ
حَسَنَةَ
قَالَ
أَبُو دَاوُد
حَسَنَةُ
هِيَ أُمُّهُ
Ümmü Habîbe (r.anha)'dan
rivayet olunduğuna göre,
Kendisi Ubeydullah b.
Cahş'ın (nikâhı) altında iken (kocası Ubeydullah) Habeş toprağında ölmüş, bunun
üzerine Necaşi onu Peygamber (s.a.v.)'e nikahlayarak ve dört bin (dirhem) mehir
vererek Şurahbil b. Hasene ile birlikte Resûlullah (s.a.v.)'e göndermiştir.
Nesâî, nikâh; Ahmed b.
Hanbel, VI, 422.
Ebu Davud dediki:
"Hasene" Şurahbil'in annesidir.
İzah:
Şurahbil, Hasene'nin öz
oğludur. Oğulluğu değildir. Musannıf Ebü Dâvud "Hasene Şurahbil'in
annesidir" derken bunu ifâde etmek istemiştir. 2086 numaralı hadiste bu
hadîsle iîgiîi açıklama geçmiş bulunmaktadır.